.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده مردم شرق مازندران مجلس:
هر روز سفره مردم کوچک‌تر می‌شود / دولت در تصمیماتش به معیشت مردم توجه کند
شریعتی گفت: متاسفانه هر روز سفره مردم کوچک‌تر می‌شود و بعد از حذف ارز ترجیحی راهکار جایگزین که کالابرگ الکترونیکی بود، صورت نپذیرفت و با تبعات بسیاری روبرو بودیم. تبعاتی که منجر به کمبود کالا، احتکار، رکود و افزایش قیمت شد.
هر روز سفره مردم کوچک‌تر می‌شود / دولت در تصمیماتش به معیشت مردم توجه کند

به گزارش شمال نیوز، غلامرضا شریعتی ، نماینده مردم بهشهر و نکاء در مجلس شورای اسلامی به گرانی‌ها در سبدکالا و معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: اتفاقی که اکنون برای قیمت کالاهای اساسی یا حتی خودرو و ارز افتاده است مربوط به تصمیمات امروز یا دیروز نیست. بلکه به تصمیمات اشتباه قبلی و مسائل زیرساختی مربوط است.

 

وی افزود: تا زمانی که تکیه بودجه به خام فروشی نفت باشد و ما این نقطه ضعف را به دشمنان بدهیم که می‌توانند با تحریم، جلوی فروش نفت و منبع اصلی تامین ارز ما را بگیرند، هر از گاهی با یک موج گرانی روبرو می‌شویم که علتش کسری بودجه یا ناترازی درآمد و هزینه‌هاست.

 

شریعتی ادامه داد: در همین راستا دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ تصمیم به حذف ارز ترجیحی گرفت تا رانتی که به واسطه آن ایجاد شده بود را از بین ببرد و گران فروشی را مدیریت کند.

 

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی نیاز به درمان و مراقبت دارد، اظهار داشت: برای حذف یک راهی که در ساختار اقتصادی جای خودش را پیدا کرده و ساز و کاری ایجاد کرده است، باید راهکار جایگزین مشخص و فوری اجرایی شود.

 

او عنوان می‌کند: کالابرگ الکترونیک نیز یکی از راهکارهای جایگزین بود که مجلس آن را تبدیل به قانون کرد تا اثرات منفی حذف ارز ترجیحی کمتر شود و تاحدودی جلوی موج گرانی را بگیرد.

 

نماینده مردم بهشهر گفت: اما متاسفانه بعد از حذف ارز ترجیحی این اقدام صورت نپذیرفت و با تبعات بسیاری روبرو بودیم. تبعاتی که منجر به کمبود کالا، احتکار، رکود و افزایش قیمت شد.

 

شریعتی افزود: اکنون مهم‌ترین دغدغه دولت باید برداشتن بار و مشکل از دوش مردم باشد. حقوق و درآمدها کفاف مخارج را نمی‌دهد و قیمت‌ها با افزایش دلار بالا می‌روند و با ریزش آن پایین نمی‌آیند. سفره مردم بسیار کوچک و زندگی سخت شده است.

 

این نمایمده مجلس درانتها مطرح کرد: بنابراین دولت در هر تصمیمی که می‌گیرد ابتدا باید مردم و سپس جوانب دیگر را بسنجد تا شعار سال که مهار تورم و افزایش تولید است محقق شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

برنتی 28 خرداد 1402
جناب آقای نماینده مجلس ، شما نماینده هستید در انتخاب وزرا دقت بیشتری داشته باشید به صرف مذهبی بودن ، سالم بودن و اخلاق خوب داشتن ملاک وزیر شدن نیست هم چنین نباید نماینده با دریافت شاسی بلند در خصوص عدم توانایی وزیر سکوت کند وزیر باید سالهای سال کار اجرایی کرده باشد مدیر ومدبر باشد در مشکلات اقتصادی راه حل ارئه دهد مسئله را حل کند پاک نکند .
سید ساری 28 خرداد 1402
انتخابات نزدیک شد و نمایندگان تازه زبون باز کردند....
علی 28 خرداد 1402
نماینده محترم ، اگه راست میگید لطفا با تصویب طرحی ، دولت رو ملزم کنید که حقوق کارگران و کارمندان مجددا مثلا ۲۰درصد افزایش دهد، مردم از گفتار درمانی شما نمایندگان مجلس ، منزجر شده ان چراکه میپندارند شماها فقط شعار میدهید و مردم مسخره میکنید.
نا شناس 29 خرداد 1402
الآن که سفره ها یکبارمصرف شدن!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.219 seconds.